lørdag 28. mai 2011

Om pust og biler og Nemi og sånt......

Jeg er nettopp kommet meg til overflaten og kan puste. 16.mai er den siste klare dagen min - etter det har det vært en strevsom tur i mitt eget oppgjør med å legge røyken vekk for godt...også fest røyken. Så der var det sagt:) og det siste jeg skal si i den saken er at kroppen har gjort alt den kan for å protestere, men nå har jeg full kontroll. Og er det noe jeg liker så er det å ha full kontroll:):) Og jeg liker å kjøre bilen selv:) Denne bilen!


Men tiden har brakt frem endel tanker - jeg har måtte gå i sakte tempo også tankemessig. Imellom hosterier og febertokter har jeg prøvd å feste meg til pluss tanker, til hva som er bra. Synet har vært tåkete og det har vært vanskelig å få tak i , men plutselig hørte jeg Tina Turner som synger What you get -  is what you see.......Kjære disse små aha opplevelses øyeblikkene hvor vissheten slår ned som en bombe.
Takk Tina Turner-  mitt store forbilde, en energibombe av glede og entusiasme......er det ikke rart at slike pluss mennesker overfører energi bare ved tanken på dem. Det er livs viktig å ha slike mennesker i nærheten. Jeg har mange lokale Tina Turner.....min flotte, lekne nord norske mann, mine barn, mine trenere (Silje som jeg gleder meg til å se igjen), mine venner, mange på jobb.
What you get is what you see........der fikk jeg tak i det. Jeg må finne bildet av hvordan det skal se ut der fremme - da legger veien seg etterhvert. Bildet, tegningene er på bilen......og kjøre kan jeg, svømme på dypt vann kan jeg også. Der er så mange ting jeg kan.....der er så mange ting DU kan. Og det er så viktig å si det til meg selv. Det blir bildet av den fargerike bilen som blir bildet mitt på fremtiden. Så mange farger det kan bli, så mange krusseduller, så mange muligheter til både å vikle seg inn og vikle seg ut eller utvikle seg om jeg vil:)
Spille på lag med de som kan andre ting enn jeg selv. Bruke humor - jeg elsker Nemi!! Være en Espen Askeladd som ser muligheter i alt! Tenk å være som Askeladden uten for mye av filteret: Nei det kan jeg ikke......Jeg fokuserer på bilen og all den gode plassen der er til passasjerer...så fullt skal det bli at vi ikke trenger seler...

Jeg kjenner jeg snakker meg i form nå:) Jeg kjenner at jeg har noen kamper som gjenstår som skal utkjempes. Mulighetene er mange - det gjelder bare å velge om og om igjen. Jeg er blitt glad i Björg Thorhallsdottirs kunst og småtekster. Noen vil gjerne si at det er naiv kunst...ikke vet jeg , men det jeg vet er at det virker positivt på meg. Jeg blir lerkeglad av å se og lese de små snuttene, jeg snufser når jeg leser de små triste snuttene hennes og jeg ler når hun leker med livet. Hun har et bilde som jeg nå får i sommergave og som skal henge ved siden av bildet av bilen. Jeg vil ikke si hvilket bilde det er - men jeg kjenner meg så igjen i det og det gir meg en kollossal kraft:):)
Når jeg åpnet boken Björgs Univers så starter boken nesten umiddelbart med:(direkte sitat)

Kjære deg!
Det føles stort for meg at du vil lese om tankene -
følelsene & historiene mine.
Kanskje våre liv er litt like -
for vi vet begge hvor
sårbart det er å være menneske -
så kanskje denne boken handler litt om deg og?
Alt godt til deg -
at vinden blåser i ryggen din -
hvorenn du velger å gå.
Bless...

Vakkert.....ha noen fine dager:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar