lørdag 14. mai 2011

Halve himmelen.......


Halve himmelen…….
For første gang i mitt liv har jeg vært på et seminar bestående av bare kvinner. Jeg har vært på Kvinneplassen, næringsforeningens nye arena for kvinner i næringslivet.  Etter hvert pustet jeg godt ut og tok tiden tilbake. Linn Skåber spurte ettertenksomt om vi er blitt så flinke, så raske, så effektive at vi hopper over enkelte dager inni mellom? Når tar jeg meg tid til å være som oksen Ferdinand og bare sitte under et tre og lukte på blomster?

Refleksjonene kom tett i tett i dag og jeg følte at jeg ble løftet frem….og opp ….dette kommer til  vare i dagesvis for meg. Ja …akkurat…..stemmer det….slik ble den lille stunden for meg.
Det boblet i valg, veikryss, muligheter…….og jeg kjenner at slike kvinnenettverk er ekstremt viktig….for jeg kan og føle meg litt liten og alene.  Men så begynner jeg å snakke med meg selv – dersom noen treffer meg på tur snakkende med meg selv er jeg ikke gal – jeg har bare en fykende diskusjon med meg selv.

Hvorfor bør flere kvinner opp og frem? Mange mener at det er mye mer gøy og bestemme selv enn å bli bestemt over…tja det har jeg i hvert fall forståttJ
Alle kan ikke være ledere, men mange flere har MYE mer potensial i seg selv enn det som kommer frem. Alt for mange har gjemt de fargerike varene sine på lager og velger et litt usynlig utstillingsvindu……tok du den? Nå er det jo faktisk dem som bare har utstillingsvindu og ingenting på lager, men lær noe allikevel.

Våg å svømme på dypet uten redningsvest ble det sagt i dag….jeg vil si våg å svømme både med og uten redningsvest. Det er deilig:) Jeg skal ut på noen små og store svømmeturer til høsten......selvfølgelig kjenner jeg det krible og klø i magen, selvfølgelig er jeg nervøs og av og til kaldsvetter og tenker: Hva har jeg gjort? Og så kjenner jeg en forventningsfull kiling i magen........dette skal prøves og det er det store målet mitt: Det skal prøves......og mange gjør det hver dag:):)

Jeg håper høsten og arbeidsoppgavene blir like vakker som dette bildet, like rød og intens, med høye luftige trær, plass til luftige tanker og med mange trær å velge mellom:)
Men det er ikke høst ennå...nå står en flott vår og sommer klar for å inntas.

Ha en god lørdag og selvfølgelig overlevde du fredag den 13.:):)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar