mandag 31. desember 2012

Så er det snart et nytt år...:):)

Da er jeg kommet til årets siste dag og vil bruke anledningen til å takke for dette året. Jeg vil og takke mine trofaste følgere på bloggen. Jeg har et håp om å komme litt mer jevnlig ut i 2013...og det er vel det eneste nyttårsløfte jeg kan gi. Nyttårs løfter for meg handler om det jeg vil gjøre mer av....være mer med venner, reise mer, lete etter bedrifter som får det til ( og som regel har de har en periode hvor de ha kjempet - og det vil jeg lytte til), gå mer på konserter og fortsette med de gode samtalene.



Det har vært et høyst turbulent og  følelsesladet år. Et år med mange, store og viktige valg og avgjørelser. Det har vært mye tårer, mye følelser, mye usikkerhet - men når valget ble tatt kjente jeg at det er riktig. Jeg har fått mange spørsmål fra kritikere rundt meg: Hvordan vet du at du har gjort det rette? Da kan jeg bare si at det vil jeg aldri få vite, men jeg pleier å svare: Det rette i fohold til hva? For meg har det vært riktig å gjøre det nå. Jeg kan bare ydmykt be dem jeg overlot i andres hender om å tro på at det var det beste også for dem:)


Et ordspråk(fritt oversatt av meg) sier: En sommerfugls blafring med vingene kan gi uante konsekvenser på andre siden av jorden. Alt kan skje:)


Den første lærdommen jeg har fått med meg er at livet ikke gir noen garantier - jeg må jobbe hardt, ta sjanser, ha mot til å se sjansene i hvitøyet........og tro hardt på det jeg jobber med. Suksess kriteriene mine for jobb har blitt rettesnorene i livet mitt også - og de blir ikke forandret på med det første.
Eierskap, ha tro på det jeg gjør, humor og galskap, medansvar og dannelse/utdannelse er mine kriterier for å få det til. Utover det oppdager jeg mange utrolig flotte mennesker på min vei - og det gjør ingenting å trø litt utenfor, det har jeg allerede klart å gjøre.........men så lenge målet lyser der fremme og jeg ser det får jeg heller snuble litt underveis. Og det viktigste for meg er at jeg skal ha det gøy på veien.....og for meg er det gøy når begeistring og trivsel får større plass på jobben og jeg ser at sykefraværet reduseres.......da er jobben gjort.




Med meg inn i det nye året tar jeg med meg mine tre rekvisitter: Hatten for fantasi, hjertet som banker jevnt og trutt og min magiske glasskule - som viser meg akkurat det jeg vil se:):)

Takk for 2012 og et Riktig Godt Nyttår til alle:):)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar