tirsdag 4. desember 2012

Lykke og en stor plakat!!!!!!

Jeg elsker når jeg avslutter en dag hvor følelsen av å ha gjort noe er tilstede. Idag har vært en slik dag. Om to dager skal forretningsplanen min "grilles" og jeg satt med ca 15 sider som skulle fylles ut. Forretningsplaner har stort sett gründere i hodet - ihvertfall denne gründeren. Ok noe er nedskrevet - men jeg blir litt handlingslammet av når jeg på side 9 tenker...hmmm har jeg ikke svart på dette før??

Så hvorfor denne store lykkefølelsen? Etter et sinnsykt bra og matnyttig foredrag eller mer en samtale mellom 12 personer så datt verden plutselig på plass for meg. Nå har nok verden kommet på plass mange ganger denne høsten...og ja jeg vet det er lite som skal til for å engasjere meg....heldigvis:)

Men igår, mine venner, så jeg lyset - selv om brillene lå hjemme - og lyset kom iform av en plakat. De kaller størrelsen A1 tror de:) Samme det - jeg har fått min egen plakat og den er 8 ganger så stor som et A4 ark. Og jeg sitter på hjemmekontoret og er lykkelig og ser en sammenheng. Det er store ting - både å se lyset og å se en sammenheng - samtidig!!

Vidunderet heter The Business Model Canvas......


Lykken for meg er å få alt ned på ett ark for så å utdype det videre - da har jeg noe å jobbe videre med. I mine tidligere jobber har jeg alltid hatt gode oppryddere med meg og det har fungert veldig bra - nå må jeg rydde selv.
Der er mye rart jeg deltar på for tiden - kanskje jeg kan bruke noe av dette, tenker jeg. Og igår var en slik dag........o lykke.....heldigvis skulle jeg treffe en smart dame til litt kaffe først.

For ikke visste jeg hvor det skulle være, ikke trodde jeg at jeg hadde meldt meg på, men jeg fikk delta på noe som var matnyttig fra første sekund.

Og jeg skal kose meg med fargerike post-it lapper.

Så lite skal til for å være lykkelig:)
Ha en strålendes vinterlig tirsdagskveld:):)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar