onsdag 13. mars 2013

Takk for meg....og velkommen til noe nytt:):)

Alle trenger en oppfriskning en gang i blant også min blogg. Dette blir siste gang bloggen min ser slik ut. Nå skal hjemmesiden og bloggen bli ett. Den får en spennende layout og blir dynamisk - og det blir mye lettere å legge igjen kommentarer, noe som er ekstremt viktig for meg å få. Synspunkter, refleksjoner og spørsmål i retur. Da fungerer en hjemmeside slik den oppi hodet mitt skal - som i en dialog, levende, spennende og givende!  Det blir spennende , skummelt - men ihvertfall nytt. Der skal jeg boltre meg i tips innen kommunikasjon, ledelse, coaching og andre relevante tema som har vært deler av meg i hele min oppvekst og som jeg har dykket i. Der håper jeg også å nå noen kunder som trenger en veiviser/guide fremover.

Jeg kommer fremdeles til å være mer opptatt av spørsmål enn av svar - og tror det viktigste er å starte prosesser. Og apropos prosesser - jeg må bare si det en gang til  - på ny opplever jeg veikryss i livet som snur opp/ned på tilværelsen og som setter fart på pulsen min. Jeg traff Trine Grung den 25.februar. Har jeg nevnt det før - ok det får så være:) Jeg har generelt høy puls, men her traff jeg en med høyere puls (er det mulig) og som også har med seg verdifulle erfaringer både på oppturer og nedturer. For livet består ikke bare av oppturer - da blir fallhøyden forferdelig stor.
Men tilbake til prosesser - det som skjer nå motbeviser det gamle ordtaket "Du kan ikke lære gamle hunder å gjø" (Er det slik ordtaket lyder - ja ja).

Jo det går an - sosiale medier er ikke lenger noe skummelt, men noe som kan håndteres, noe jeg kan utforske, noe det også er lov å gjøre noen feil på. Og det gjøres hele tiden - bare ta twitter f eks - ennå lurer jeg på hvor # og @ skal være. Foran eller bak? Men det betyr mindre - det viktigste er å tørre.
Uttrykk som hangout og hashtag? går helt greit - prosessessen Trine har startet har gitt meg et godt bilde på hva sosiale medier (SoMe) egentlig er. For meg som er visuell fungerer det bildet veldig godt. Hun har også lært meg om høflighet på nettet - at når noen tar seg tid til å kommentere noe du har skrevet eller tar kontakt - så svarer du!! Og gjerne med et tusen takk i tillegg.


På koppen min fra BI står det "Livslang læring" - og det er herlig å oppdage at det ikke bare er noen ord? Godt å oppdage at det gjelder oss mennesker - at vi har muligheter vi ikke har tatt helt i bruk - vi har et mye større potensiale enn vi er klar over.
Filosofen Guttorm Fløystad sier det så godt -  vi er mer enn det vi kan!






Trine har vist meg at jeg også har et potensialet innen sosiale medier - et område jeg beklageligvis har snakket meg litt ned på.
Tusen takk Trine.

Jeg har hatt 4 dager i sengen - som endel andre blir også jeg forkjølet(?) - og begynet perioden med å irritere meg over ufrivillig å måtte ta noen dager liggende. Men jeg kjenner kroppen min så godt at jeg lot kroppen vinne - uten kamp!! Bare med en klar beskjed om at 3-4 dager er greit - og nå er jeg på vei opp. Ingen influensa ihvertfall!!

Så da vil jeg bare takke alle trofaste følgere inntil videre - men følg meg når den nye bloggen/hjemmesiden er klar. Der vil jeg gjerne fortsette med dialogen til alle dere der ute.

Og dersom noen lurer på bedriften her så legger jeg linken ut til en liten filmsnutt  - kos dere!!

http://www.youtube.com/watch?v=8weBabOQfJ4

Ha en flott dag!!




1 kommentar:

  1. Ha jammen meg en flott dag, du også! For et HERLIG innlegg. Meget inspirerende. Tusen takk. Lykke til :-)

    SvarSlett