onsdag 7. november 2012

I mellom sushi og arbeid.......

Kjære venner.......jeg har begynt for meg selv og for en som har hatt minst 150% stilling så er det ganske tidkrevende å begynne for seg selv:) I starten på mitt hjemmekontor kunne en dag se ut ca slik:

kl. 08.00     Står opp - koker kaffe
kl. 09.00     Setter meg til pulten - klar for dagen
kl. 09.15     Fortsatt klar for dagen:) ser på kassen med bilder under pulten som ikke er sortert
kl. 14.00     Kassen er IKKE sortert, men jeg har mimret i nesten 5 timer!!!!!
kl. 15.00     Kontoret stenger:)



Dere kan le dere - men jeg hadde ihvertfall en plan.....Det er fantastisk å få være så priviligert å få begynne på nytt igjen. Å slippe meg selv, lette på kontrollen, lete etter nye egenskaper og evner, sitte i lange perioder og bare snakke med meg selv. Jeg noterer fra tid til annen på en bok.....jeg får se hva det skal bli! Den store rammen fantes - det store målet finnes. Nå har det kommet litt mer kjøtt på beinet - jeg er sikrere på hvor veien skal gå og etter å ha snakket med mennesker på min vei er jeg sikker på at klokskapen i verden er jevnt fordelt.


Mange arbeidsplasser er på utkikk etter kreative mennesker - da anbefaler jeg dem å lete etter mennesker som kan fantasere, drømme, le og som har en "Pippisk" holdning til oppgavene foran seg: Dette har jeg aldri prøvd før - så det går sikkert bra!! Prøv å analysere det menneskesynet, det selvbildet - det er bare fantastisk og i tillegg så er det jo sant!! Vi nekter oss selv fantastiske opplevelser i livet fordi vi holder oss selv nede med å si: Dette kan jeg ingenting om, så det går nok ikke!.

Mulighetene løper forbi oss hver eneste dag, du trenger bare strekke hånden ut å ta en av dem - ikke alle , bare en. Den ene som kanskje har noe med din drøm å gjøre......den ene som kan få ditt eget potensiale ut til en verden som bare venter på deg:):) Har du tenkt på deg selv slik - at en hel verden venter på deg?? At du har noe å bidra med. Jeg vet ikke hvordan det er med deg - men jeg har bare dette livet, ihvertfall som jeg med visshet vet noe om. Så jeg har tenkt å gjøre noen forsøk......



Robert F Kennedy sa engang: En del mennesker ser problem og spør hvorfor? Jeg drømmer mine drømmer og spør hvorfor ikke?

Vakkert?? Ha en flott uke - ingen vet hva den bringer!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar